21 Ekim 2007 Pazar

Ateşleme sistemi


Genel Bilgi
3620.3734 ateşleme kontrollörü Hall Etkisi sensörlü analog ateşleme sistemleriyle donatılmış yabancı üretim otomibillerde dahil VAZ 2108, VAZ 2109 kesicisiz ateşleme sistemli otomobillere uygulama amaçlıdır.

Belirtilen cihaz arttırılmış parazit dayanımı ile nitelendirilmiştir. Güç devresinde 150V artı ve eksi yönde darbeli aşırı gerilim etkilerine izin verir.

Artan akım değerine rağmen kötü yakıt kullanımı ve soğuk zamanalrdaki çalıştırmada yüksek enerjili kıvılcım oluşumuna sahiptir.

Akü bağlantısının kısa süreli kesilmesinde motor çalışmasını sağlar, ancak ateşleme kontrollörünün hatasız çalışmasını garanti etmez.

3620.3734 ateşleme kontrollörü içerisinde anahtarlama elemanı olarak geleneksel bir bipolar (çift kutuplu) BU941 Darlington (güç transistörü) transistörü (STMicroelectronics) kullanılmaktadır.

Kullanımda Motor krank milinin düşük dönüş sayısında dağıtıcıda önemsiz ısı artışlarına izin verilir. Bu ateşleme kontrollörünün kıvılcım oluşma parametrelerini ve güvenilirliğini etkilemez.

Ateşleme sistemlerinin ihtiyaçlarına göre, algılayıcıya gerilim beslemesi dengelenmesi ile aşırı gerilimlere Hall Algılayıcı Koruması ile garantiye alır.

Ateşleme kontrollörü, İhracat ve ithalat için GOST 15150 ile uyumlu tekli iklimsel U2.1 tasarımı ile üretilmiştir. Ateşleme kontrollörü güç üreticinin negatif (eksi) kutbunun tek tel ile araca bağlandığı tek telli güç devreleri için üretilmiştir. Ateşleme kontrollörünün işletme biçimi GOST 3940 a uygun oalrak S1'dir.

Ateşleme kontrollörü araç üzerine standart tutturucular ve fişler ile sabitlenmesi şartı ve böylece şasi ve ateşleme dağıtıcı ile güvenli bağlantı sağlanması gerektiğnden buna uygun monte edilmektedir.

3620.3734 ateşleme kontrollörü fabrikada polietilen ambalaj içinde paketlenmektedir. Hermetik (sızdırmaz, tam kapalı) yapı bozulmadan cihaza erişmek imkansızdır.

Garanti süresi kullanıam sokulduktan sonra veya ticari satış ağında satışa sunulduktan sonra 3 yıldır. Üreticinin Garanti yükümlülükleri üretim tarihinden sonra 4 yıl geçerlidir.

Özellikleri :

İşletme Sıcaklık Aralığı, C -40.....+85
Nominal besleme gerilimi, V 12,0
İzin verilebilen Besleme Gerilimi Sınırı 6,0.........18,0
Kesintisiz Kıvılcım Oluşum Aralığı, 4 silindirli 4 zamanlı motor krank mili devri 20.........7000
Kontrol akımı, A 7,5+-0,2
Kollektör akımının kıvılcımsız kesme zamanı, sn 1.........2
Saniyede 200'den fazla(6000 d/d 4 zamanlı 4 silindirli motorda) kıvılcım oluşurken 5 dakikaya kadar yüksek besleme gerilimindeki maksimum izin verilen artışlar , V 25
maksimum izin verilen Artı ve eksi aşırı gerilim darbeleri, V 150

Ekonomizer

Samara araçların en büyük teknolojik özelliğidir belkide. Bu sistemde araç devri 1700 ün üzerinde iken ayak gaz pedalından çekildiğinde yakıtın kesilmesi sağlanır. Sistemin karburatör üzerindeki elemanları yakıt sisteminde açıklamıştık. Bu sistemin elektronik kısmı.






Karburatörlü araçların ateşleme sistemi şeması



Platinsiz, ateşleme bobinli, mekanik ve vakumlu avanslı distribütörlü ateşleme sistemine sahiptir. Ateşleme avansı 3(+-1) olarak yapılır ve bujiler champion N94, NGK BP7EC ya da bosch wr7dc 0,7 mm'dir...

7 Ekim 2007 Pazar

Lada araçların mekanik aksamları

Lada samara (1500 s)
Lada samara (1500 I )

Lada Vega 8v
Lada Vega 16v

Lada Kalina 1.6 8v
Lada Kalina 1.4 16v

Lada Niva (1600 S)
Lada Niva (1700 I)

Lada samara karburatörü


Karburatörün bölümleri



1-Jigle kelebeği


Samaranın en belirgin ve samara sürücüsünün en çok kullandığı özelliği jiglesidir. Özellikle soğuk havada ilk çalıştırmayı jiglesiz yapmak ya da motor sıcaklığı 50 dereceyi bulmadan jiglesiz yola çıkmak neredeyse imkansızdır. Jigleyi çektiğiniz konsolda " N " şeklide turuncu jigle ışığı yanar ve jigle kelebeği açılarak 3 numaralı valf kapanır. Bu zengin yakıt karışımı sağlar.



2-Gaz kelebeği


Gaz pedalına bastığınızda bu kelebek açılır ve karburatörün yakıtı emme manifolduna göndermesini sağlar.



3-Jigle valfi


Jigleyi çektiğinizde hava girişini kısıtlayarak zengin karışım oluşturur



4-Karburatör boğazları


Karburatör fotoda da görüldüğü gibi çift boğazlıdır. 2. boğaz ekstra güç gereken durumlarda gaz pedalına yüklenmenizle doğru orantılı olarak açılır.Sürüş esnasında bu gaz pedalı sanki iki kademeliymiş hissi yaratır. 2. boğaz açıldığında motor sesi değişerek araç daha da istekli bir şekilde devirlenmeye devam eder. Samaranın verdiği eşsiz sürüş zevkinin önemli dayanaklarından birisidir.



5-Karburatör saplamaları


Hava filitresi tasının otruduğu saplama vidalarıdır.



6-ÇELİK MOTOR' un orjinal parçası olduğunu gösteren işarettir.



7-Karburatör su giriş hortumu


Motor suyunun karburatöre girdiği borudur.



8-Yakıt giriş hortumu


Yakıtı karburatöre taşıyan hortumdur



9-Benzin otomatiği


Yakıtı karburatöre belli basınçta gönderen parçadır.




10-Hava ayar vidası
Karburatörün ayarının yapıldığı vida budur. Karburatör ayarı motor sesi kulağınıza mükkemmel gelene kadar bu vida sağa ya da sola çevrilerek yapılır. Ayrıca içeriden econ göstergesi en sağdaki çizginin üzerinde duracak şekilde de ayarlanabilir. (ikisi de aynı ayardır)
11-Kelebek açık-kapalı algılama kablosu
Samaranın en teknolojik özelliği ekonomizer özelliğidir. Bu sistemde motor devri 1500-1700 ün üzerindeyken ayak gaz pedalından kaldırıldığında sistem şekildeki 11 numaralı kablodan gazın bırakıldığını algılar. Eğer bu anda motor devri 1700 ün üzerinde ise karburatörden motora gönderilen benzin tamamen kesilir. Bu anda araç artık hiç yakıt tüketmez ve gösterge panelindeki econ göstergesi en sağdaki çizginin biraz daha sağına doğru durur. Bu sebeple Lada araçlarda rampaları viteste inmek ve vites küçülterek yavaşlamak büyük yakıt avantajı sağlar.

5 Ekim 2007 Cuma

Lada Kalina 1.4 16v

Lada Kalina ülkemize ilk olarak Sedan karoser ve 1.6 8v motor ile geldi. 2007 Eylül'ünde Hb karoserinin de gelmesiyle şu an karoser tipi olarak 2 seçeneği bulunuyor.

2007 sonu gibi ülkemize 1.4 16v motor ile de gelecek olan lada kalina bizce çok büyük bir sınav vericek. Lada 40 yılı aşkın bir süredir araç üretmesine rağmen ilk defa 1.4 motoru bu araç üzerinde kullanıyor. Teknik verileri geçen 2007 ağustosunda açıklanan ve Lada'nın "güçlü ve ekonomik araç" olma ünvanını daha da geliştirerek devam eden bu motor, euro IV emisyon standartlarında. 1390 cc lik bu motor 5250 dev/dak da 91 beygir güç gibi oldukça tatminkar güçteyken her zamanki gibi Lada motorlarının yüksek devirli olması özelliği bu motorda da devam ettiği için tork değeri biraz düşük kalıyor. 4200-4800 devir aralığında 127 Nm tork üreten bu motorun maksimum torkunu verdiği devir aralığının uzun sayılması kullanıma olumlu yansıyacağını düşünüyoruz.Onun dışında karoser olarak 1.6 8v den farklı bir özelliği bulunmamaktadır.

Karışık kullanımda 7 litre 95 oktan kurşunsuz yakıt tüketen Kalina 1.4 16v nin maksimum hızı 172 km/h olarak verilmiş.

Aracın türkiyeye gelmesi ile ithalatçı firmanın araçla ilgili teknik verileri daha net bir şekilde açıklamasını ve test sürüşleri sonuçlarını bekliyoruz. Verdiğimiz teknik veriler fabrikanın yayınlamış olduğu teknik verilerdir.

Lada vega 1.6 16v

Lada'nın 1999 yılında samara ve vega araçlara yaptığı enjeksiyon uyarlaması 2005 yılında tamamen yeniden tasarlanan 1.6 motora adapte edildi. Bu motorun yapılmasındaki esas amaç 1.5 motorun çok eski bir teknoloji ürünü olması ve enjeksiyon sisteminin nadiren de olsa (özellikle bakaımsız kalan araçlarda) sorun çıkarmış olmasıydı. Bütün bu uyumsuzlukardan çıkarılan derslere göre Lada bu 1.6 motoru ve yeni yazılım sistemi ile donattığı Motor Kontrol Ünitesi'ni kullanmaya başladı.

Sonuçta istenene ulaşılmış ve 1.5 araçlardaki hem mekanik hem donanım hem de diğer elektrik-elektronik sistem arızaların nerdeyse hepsi temizlenmiş durumda.

1.6 motoru 1.5 motordan özellikle ayıran unsarlardan birisi de bakım aralığı. 1.5 motorun periyodik bakım süresi 5000 km iken 1.6 motorun Periyodik bakım süresi 7500 km ye çıkmış. Ayrıca 1.5 16v motorlarda görülen triger kayışının kopması sonucu sübapların hasar görmesi de 1.6 16v motorlarda önlenmiş.

Genel olarak 1.5 motor ile aynı teknik özelliklere sahip 1.6 motorun performans ve yakıt tüketim değerleri de birbirine çok yakın

Lada Vega 1.6 16v Teknik Özellikler


Tip:Enlemesine yerleştirilmiş, 4 zamanlı, elektronik ateşlemeli, MPFI çok nokta enjeksiyonlu benzinli motor (DOHC)
Silindir düzeni ve sayısı :Sıralı 4 silindir
Silindir hacmi (cm³) :1596
Çapxstrok (mm):82x75,6
Silindir başına düşen sübap sayısı:4
Sıkıştırma oranı:10.3
Maksimum güç (kW/devir):66,5/5000
Maksimum tork (Nm/devir):131/3700
Ateşleme Sistemi:DIS Elektronik kontrollü direkt ateşleme
Yakıt sistemi:MPFI Elektronik çok noktadan enjeksiyon
Yakıt Cinsi:95 Oktan kurşunsuz benzin
Emisyon Standardı:Euro IV

SÜSPANSİYON

Ön:Mc Pherson tipi hidrolik amortisörlü
Arka:Helezon yaylı teleskobik hidrolik amortisörlü

AKTARMA ORGANLARI

Çekiş Sistemi:Önden çekişli
Debriyaj Sistemi:Mekanik, şemsiye tip baskılı

VİTES ORANLARI

1. Vites:0,2750

2. Vites:0,5128

3. Vites:0,7368

4. Vites:1,0625

5. Vites:1,2758

Geri:0,2857

FRENLER

Fren Sistemi:Hidrovak takviyeli, çift devreli, çapraz beslemeli ve limitör basınç ayarlamalı
Ön:Disk Hareketli kaliper otomatik boşluk ayarlı
Arka:Kampana. Otomatik boşluk ayarlı

LASTİKLER

Jant Ebadı:5J14 - 5,5J14
Lastik ebadı:175/65R14 - 185/60R14

ÖLÇÜLER

Dış
Uzunluk (mm):4265
Genişlik (mm):1680
Yükseklik (mm):1420
Dingil mesafesi (mm):2492
İz genişliği (ön/arka) (mm):1410/1380
Minimum dönüş yarı çapı (mm):278
PERFORMANS

Maksimum hız (kph):185km/saat 4.viteste
0 - 100 kph:11,8

YAKIT TÜKETİMİ

(Yakıt tüketim ölçümleri 93/116, 1999/100 EC direktiflerinin uygun gördüğü özel şartlarda yapılmıştır)

Şehir dışı (lt/100km):5,3
Karışık (lt/100km):6,7

DİĞER ÖZELLİKLER

Boş ağırlık (min/max):1115
Yakıt deposu kapasitesi (dm³):43
Bagaj hacmi (dm³)koltuk dik konumda / koltuk yatık konumda bgaj hacmi kelebek camlara kadar olan bölüm için hesaplanmıştır:430/700

DONANIM PAKETLERİ

DIŞ

Gövde rengi tampon:S
Gövde rengi radyatör ızgarası:S
Renkli camlar:S
3 hızlı, fasılalı, zaman ayarlı ön silecekler:S
Tek zamanlı arka silecek:(station ve hb modellerde standart,sedanda yok)
Arka cam rezistansı:S
Arka paçalıklar:S

KONFOR

Hidrolik direksiyon:O
Yükseklik ayarlı direksiyon:S
Yol bilgisayarı:O
Klima:O
Polen hava filtresi:O
Dijital odometre:S
Otomatik ön camlar:S
Otomatik arka camlar:O
Radyo Kaset Çalar 2 tane Hoparlör :S
İçeriden açılabilen bagaj kapağı:S
Far yükseklik ayarı:S
Sunroof:-
Gündüz-gece ayarlı dikiz aynası:S
Sürücü ve yolcu güneşlikleri:S
Harita okuma lambası:S
Gecikmeli sönen iç aydınlatma:S
Bagaj içi aydınlatma:S
Ön kapı içlerinde harita cepleri:S
Çocuk koltuğu bağlantı noktaları:S
Aydınlatmalı torpido gözü:S
60/40 oranında katlanabilir arka koltuklar:S
Ön koltuk arkalarında cepler:S
Orta kol dayama ARKA:S
Ayarlanabilir ön koltuk başlıkları:S
Arka koltuk başlıkları:S


GÜVENLİK

Arka sis farı:S
3. fren lambası:S
Kapı içi çelik koruma barları:S
Çocuk emniyet kilidi:S
Şase üzerinde katlanma noktaları:S
Aktif gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri:S
3 noktalı arka emniyet kemerleri:S

2 Ekim 2007 Salı

Lada vega 1.6 8v

Ladanın 1999 yılında samara ve vega araçlara yaptığı enjeksiyon uyarlaması 2005 yılında tamamen yeniden tasarlanan 1.6 motora adapte edildi. Bu motorun yapılmasındaki esas amaç 1.5 motorun çok eski bir teknoloji ürünü olması ve enjeksiyon sisteminin nadiren de olsa (özellikle bakaımsız kalan araçlarda) sorun çıkarmış olmasıydı. Bütün bu uyumsuzlukardan çıkarılan derslere göre Lada bu 1.6 motoru ve yeni yazılım sistemi ile donattığı Motor Kontrol Ünitesi'ni kullanmaya başladı.

Sonuçta istenene ulaşılmış ve 1.5 araçlardaki hem mekanik hem donanım hem de diğer elektrik-elektronik sistem arızaların nerdeyse hepsi temizlenmiş durumda.

1.6 motoru 1.5 motordan özellikle ayıran unsarlardan birisi de bakım aralığı. 1.5 motorun periyodik bakım süresi 5000 km iken 1.6 motorun Periyodik bakım süresi 7500 km ye çıkmış. Ayrıca 1.5 16v motorlarda görülen triger kayışının kopması sonucu sübapların hasar görmesi de 1.6 16v motorlarda önlenmiş.

Genel olarak 1.5 motor ile aynı teknik özelliklere sahip 1.6 motorun performans ve yakıt tüketim değerleri de birbirine çok yakın.

Lada Vega 1.6 8v Teknik Özellikleri


MOTOR
Enlemesine yerleştirilmiş, 4 zamanlı, elektronik ateşlemeli, MPFI çok nokta enjeksiyonlu benzinli ;SOHC
Silindir düzeni ve sayyısı: Sıralı 4 silindir
Silindir hacmi (cm³): 1596
Çap x strok (mm) 82x75,6
Silindir başına düşen sübap sayısı 2
Sıkıştırma oranı:9.8
Maksimum güç (kW/devir) 59,5/5200
Maksimum tork (Nm/devir):120/2700

Ateşleme Sistemi
DIS Elektronik kontrollü direkt ateşleme

Yakıt sistemi
MPFI Elektronik çok noktadan enjeksiyon
Yakıt Cinsi:95 Oktan kurşunsuz benzin

Emisyon Standardı
Euro IV

SÜSPANSİYON
Ön:Mc Pherson tipi hidrolik amortisörlü
Arka:Helezon yaylı teleskobik hidrolik amortisörlü

AKTARMA ORGANLARI
Çekiş Sistemi:Önden çekişli
Debriyaj Sistemi
Mekanik, şemsiye tip baskılı

VİTES ORANLARI
1. Vites:0,2750
2. Vites:0,5128
3. Vites:0,7368
4. Vites:1,0625
5. Vites:1,2758

Geri:0,2857

FRENLER
Fren Sistemi
Hidrovak takviyeli, çift devreli, çapraz beslemeli ve limitör basınç ayarlamalı
ÖnDisk: Hareketli kaliper otomatik boşluk ayarlı
ArkaKampana: Otomatik boşluk ayarlı

LASTİKLER
Jant Ebadı:5J13 - 5,5J13 - 5J14 - 5,5J14

Lastik ebadı:175/70R13 - 175/65R14 - 185/60R14

ÖLÇÜLER
DışUzunluk (mm):4265
Genişlik (mm):1680
Yükseklik (mm):1420
Dingil mesafesi (mm):2492
İz genişliği (ön/arka) (mm):1410/1380
Minimum dönüş yarı çapı (mm):278

PERFORMANS
Maksimum hız (kph):167km/saat 4.viteste

0 - 100 kph:13,0

YAKIT TÜKETİMİ (Yakıt tüketim ölçümleri 93/116, 1999/100 EC direktiflerinin uygun gördüğü özel şartlarda yapılmıştır)
Şehir dışı (lt/100km):5,3
Karışık (lt/100km):6,8

DİĞER ÖZELLİKLER
Boş ağırlık (min/max):1095
Yakıt deposu kapasitesi (dm³):43
Bagaj hacmi (dm³):
koltuk dik konumda / koltuk yatık konumda bgaj hacmi kelebek camlara kadar olan bölüm için hesaplanmıştır:430/700

DONANIM PAKETLERİ
DIŞ
Gövde rengi tampon:S
Gövde rengi radyatör ızgarası:S
Renkli camlar:S
3 hızlı, fasılalı, zaman ayarlı ön silecekler:S
Tek zamanlı arka silecek: (Hb ve Station modellerinde standart, Sedan modelinde yok)
Arka cam rezistansı:S
Arka paçalıklar:S

KONFOR
Hidrolik direksiyon: O
Yükseklik ayarlı direksiyon:S
Yol bilgisayarı:O
Klima:O
Polen hava filtresi:O
Dijital odometre:S
Otomatik ön camlar:S
Otomatik arka camlar:O
Radyo Kaset Çalar 2 tane Hoparlör:S
İçeriden açılabilen bagaj kapağı:S
Far yükseklik ayarı:S
Sunroof:-
Gündüz-gece ayarlı dikiz aynası:S
Sürücü ve yolcu güneşlikleri:S
Harita okuma lambası:S
Gecikmeli sönen iç aydınlatma:S
Bagaj içi aydınlatma:S
Ön kapı içlerinde harita cepleri:S
Çocuk koltuğu bağlantı noktaları:S
Aydınlatmalı torpido gözü:S
60/40 oranında katlanabilir arka koltuklar:(HB ve Station modellerinde standart, Sedan modelinde arka koltuklar komple çıkarılabilir)
Ön koltuk arkalarında cepler:S
Orta kol dayama ARKA:S
Ayarlanabilir ön koltuk başlıkları:S
Arka koltuk başlıkları:S

GÜVENLİK
Arka sis farı:S
3. fren lambası:S
Kapı içi çelik koruma barları:S
Çocuk emniyet kilidi:S
Şase üzerinde katlanma noktaları:S
Aktif gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri:S
3 noktalı arka emniyet kemerleri:S

1 Ekim 2007 Pazartesi

Lada Kalina 1.6 8v

LADA’NIN BEKLENEN OTOMOBİLİ KALINA TÜRKİYE’DE

Göz alıcı çizgiler, yüksek performans ve konfor...Lada’nın uzun yıllardır beklenen yeni modeli Kalina, çok özel bir sürüş keyfi yaşatmak için sonunda yollarda...
Değişim ve yeniliğin birleştiği otomobil Lada Kalina, ferah iç mekan, fark yaratan güvenlik donanımı ve konfora sahip.
Lada Kalina’nın Euro 4 standartlarına uyumlu 1.6 lt motoru sehir içi ve şehir dışı kullanımlarda yüksek performans ve yakıt tasarrufu sağlıyor. Sınıfında fark yaratan Kalina’da, yol bilgisayarı, uzaktan kumandalı radyo-CD ve MP3 çalar, şık yol göstergeleri ve ergonomik koltuklar, aydınlatmalı torbido gözü, pratik eşya gözleri, sesli uyarı sistemi, yolcu ve sürücü okuma lambası sürüş keyfini artıran ayrıntılar arasında yer alıyor.
Kalina’nın çelikle güçlendirilmiş gövdesi, darbe anında sürücünün ve yolcuların en az hasar görmeleri için darbe emici kırılım noktalarıyla donatıldı. Kalina, United Test and Assembly Center (UTAC) tarafından yapılan çarpışma testlerinden aldığı 4 yıldızla da, güvenlik konusundaki başarısını belgeliyor. Immobilizer sistem yakıt enjeksiyonunu devre dışı bırakarak aracın izinsiz kullanıma karşı güvenlik sağlıyor. Aktif gergili emniyet kemeri, hidrovak takviyeli fren sistemi ve çift hava yastığıyla Kalina’da sürüş keyfi koruma altında.
2 yıl ya da 60.000 km garantisi bulunan Lada Kalina’lar için 7/24 Lada Yol Yardım hizmeti de mevcut. Lada kullanıcıları ihtiyaç duyduklarında 0212 291 52 32 numaralı Yol Yardım hizmetinden 24 saat süresince yararlanabilirler. Lada yetkili servisleri de, ucuz yedek parça ve kaliteli servis garantisiyle kullanıcıların hizmetinde.
Bu yıl sonuna kadar 1.400 adet satış hedefi olan Lada Kalina, geliştirilen teknik ve donanım özellikleri ile yine en kolay alınan otomobil olma özelliğini sürdürecek ve rakiplerini zorlayacak.
Haziran ayı itibariyle shoowroomlarda yerini alan Lada Kalina Sedan , tek bir donanım pakedi ve 19.985 YTL fiyatla pazara sunuluyor. Yeni bir teknoloji ile üretilen Kalina daha modern, daha kaliteli ve daha geniş donanım özellklerine rağmen değişmeyen ekonomik fiyatı ile yine “En Kolay Alınan Otomobil” olma özelliğini sürdürüyor.
Ağustos ayında 5 kapı versiyonu ve 2008 yılı başında STW modeli gelecek olan Lada Kalina’ları daha yakından görmek isteyenler Lada Yetkili satıcılarını ziyaret edebilirler.

DONANIM VE KONFOR ÖZELLİKLERİ
-Elektrikli Motor Takviyeli Yükseklik Ayarlı Direksiyon
-Sürücü Hava Yastığı,Yolcu Hava Yastğı (İstenildiğinde kapatılabilen)
-Ön Emniyet Kemerleri (Yüksekliği ayarlanabilir, Ön gergi kontrollü)
-Arka Emniyet Kemerleri, 3 Noktalı (Sağ-sol ve orta)
-Dış Dikiz Aynaları (Mekanik ayarlı, katlanabilir)
-İç Dikiz Aynası (Gece/Gündüz konumlu)
-3.Stop Lambası (Arka Camda)
-Immobilizer Sistemi (Motor Kilitleme Sistemi)
-Hırsız Alarmı (Opsiyonel)

Yol Bilgisayarı (8 Fonksiyonlu)
Dijital saat
Dış hava sıcaklık göstergesi
Motorun çalışma süresi
Ortalama yakıt tüketimi
Anlık yakıt tüketimi
Mevcut yakıtla gidilebilecek mesafe
Ortalama hız
Toplam yakıt tüketimi

Sesli Uyarı Sistemi (8 Fonksiyonlu)
Motor yüksek hararet uyarısı
Benzin düşük seviye uyarısı
Anahtar kontakta unutuldu uyarısı
Park lambaları açık uyarısı
Araç geri viteste uyarısı
Motor yağ basıncı düşük uyarısı
Akü voltajı düşük uyarısı
Fren hidrolik seviyesi düşük uyarısı

Merkezi Kilit Sistemi (Uzaktan kumandalı kapı/kontak anahtarı)
Kapı Cam Kumanda Sistemi (Önler-Elektrikli/Arkalar - Manuel)
Uzaktan Kumandalı Bagaj Kilidi Açma Fonksiyonu (Opsiyonel)
Ön Far Yükseklik Ayarlayıcısı (Elektrikli)
Kalorifer Sistemiİç/Dış Hava Sirkülasyonlu
Manuel Kontrollü Klima (A/C) (Opsiyonel)
Uzaktan Kumandalı Radyo-CD ve MP3 Çalar (Anten, 2 Adet Hoparlör)
Renkli Ön, Arka ve Yan Camlar
Rezistanslı Arka Cam
Dokuma Kumaş Koltuk Düşemeleri
Arka Koltuklar, Yatırılabilir (Kafalıksız 2/3)
Gecikmeli Sönen Tavan Lambası
Sürücü ve Yolcu Okuma Lambası
Torpido Gözü ve Bagaj Aydınlatma Lambası
Gövde Rengi Ön ve Arka Tamponlar
Jant Kapağı

TEKNİK ÖZELLİKLER

Lada 1118 (Kalina Sedan)

MOTOR
Motor Tipi
SOHC 8V MPFI (Benzinli, Sıralı, 4 Silindirli, 4 Zamanlı)
Silindir Hacmi (lt/cc)
1.6lt/1596cc
Silindir çapı ve strok (mm)
82x75.6
Sıkıştırma Oranı
9.8
Ateşleme Sistemi
DIS Elektronik kontrollü direkt ateşleme
Yakıt Sistemi
MPFI Elektronik çok noktadan enjeksiyon
Yakıt Cinsi
Kurşunsuz Benzin (min. 95 Oktan)
Maksimum Tork (Nm / devir dakika)
122.0 / 2500
Maksimum Güç (Kw / Devir)
59.5 Kw / 5200
Maksimum Hız (km/h)
165
Hızlanma 0-100 (km/h)(sn)
13.3

YAKIT TÜKETİMİ
Şehir Dışı Kullanımda
5.7/142
Şehir İçi Kullanımda
9.6/238
Karma Kullanımda
7.1/177

ÖLÇÜLER
Uzunluk (mm)
4040
Genişlik(mm)
1700
Yükseklik(mm)
1500
Aracın Karter Yüksekliği(mm)
160
Dingil Aralığı(mm)
2470
Ön Teker İzi
1430
Ara Teker İzi(mm)
1410
Aracın Dönüş Yarıçapı(mm)
5.2

KAPASİTELER

Oturma Kapasitesi (kişi)
5
Aracın Boş Ağırlığı (kg)
1080
Aracın Dolu Ağırlığı (kg)
1555
Maksimum Taşıma Kapasitesi (kg)
475
Bagaj Hacmi (lt)
400
Port Bagaj Taşıma Kapasitesi (kg)
<50>
AKTARMA ORGANLARI
Çekiş
Önden çekişli
Debriyaj
Mekanik, otomatik ayarlı
Vites kutusu
Mekanik 5 ileri 1 geri (İleri vites dişlileri senkromeçli geri vites elektromanyetik kilitli)
Difransiyel diş oranı
3.7
Direksiyon sistemi
Elektrikli, kremayer tipi, yükseklik ayarlı

FREN, SÜSPANSİYON, JANT VE LASTİKLER
Fren sistemi
Hidrovak takviyeli, çift devreli, çapraz beslemeli, ve limitör basınç ayarlamalı)
Ön Fren
Otomatik boşluk ayarlı, hareketli tip kaliper ve hava soğutmalı disk
Arka Fren
Otomatik boşluk ayarlı, kampana tipi
Ön süspansiyon
Bağımsız, Mc Pherson tipi hidrolik amortisörlü, konik helezon yaylı
Arka süspansiyon
Yarı bağımsız teleskobik hidrolik amortisörlü, helezon yaylı
Arka Dingil Tipi
H Tipi, burulma (Torsiyon) çubuklu
Jant ebatı
5JX14
Jant Off-set
ET 35-40
Lastik Ebadı
175/65 R14 H82

GARANTİ : 2 yıl veya 60.000 Km (Hangisi önce dolarsa)

Lada 2110 vega 16v sport teknik özellikler

Genel Bilgiler
Lada Vega Sport, düşük malzeme ve işçilik kalitesi, ergonomik sorunları ve uzun fren mesafesiyle puan kaybediyor. Rus otomobil üreticisi Lada´nın en son modeli 2110 Vega, ilk kez Ocak 1995´te tanıtıldı. Dünya pazarlarında 1.5 litre 78 HP, 1.5 litre 94 HP, 2.0 litre 150 HP, 2.0 litre 240 HP ve 2.6 litre 190 HP´lik (Wankel) motor seçenekleriyle satılan Vega, ülkemize ilk kez 1999 ilkbaharında 1.5 litre 78 HP´lik motora sahip sedan karoserle ithal edilmeye başlandı. Geçen yıl sonunda station wagon karoser ve 1.5 litre 94 HP´lik 16 supaplı motor seçeneği de sunulan Vega´nın yılbaşına doğru hatchback versiyonu da ithal edilecek.
Karoser, iç mekan
Lada Vega Sport, sonundaki ``Sport'' ekini 16 supaplı motorundan aldığından karoserinde, 8 supaplı Vega´dan önemli bir farkı bulunmuyor. Dış görünüşündeki tek ayırdedici unsur, otomobillere Türkiye´de takılan ve standart donanımda sunulan CMS marka alüminyum alaşım jantlar. Vega Sport´un karoseri, 80´li yılların tasarımına sahip Samara´ya göre daha modern, daha yalın çizgilerden oluşmakla beraber önemli işçilik problemleri bulunuyor. Montaj noktaları ve kapı aralıklarının eşit olmaması, hatta kimi aralıkların parmak girecek kadar fazla olması, daha ilk bakışta ucuz bir görünüm yaratıyor. Vega Sport´un iç mekanında da hiçbir sportif unsur yok. Ucuz plastik ve işçiliğin kendini hemen fark ettirdiği iç mekanda birçok ergonomik sorun bulunuyor. Kırılacakmış hissi veren sinyal ve silecek kolları, kendini iyi gizleyen koltuk ayar kolu, ancak 80´lerin ilk yarısında üretilen bazı otomobillerde görülen dağınık yerleştirilmiş ve kullanışsız kontrol düğmeleri, ince ve büyük direksiyon simidi, dikey hareketli hava yönlendirme kolu, 90´larda üretilen otomobillerde bir araya gelmesi zor ergonomik hatalardan bazıları.Vega Sport´un en şaşırtıcı donanımlarından biri, dört camının da elektrik kontrollü olması. Ancak neredeyse koltukların sırtlıkları arasına yerleştirilen elektrikli cam düğmelerine araç hareket halindeyken bakmadan kullanmak neredeyse imkansız hale gelmiş. Düğmelerin küçük ve birbirine yakınlığı da ayrı bir sorun. Vega Sport´un gösterge tablosunda dijital bir kilometre sayacı bulunuyor. Yuvarlak formlu havalandırma kumandalarının sağ yanında siyah renkli olduğundan kolay görülemeyen dörtlü ikaz düğmesi, sol yanındaysa üzerinde otomobillerde pek görülmeyen bir sembolle belirtilen iç hava sirkülasyon düğmesi yer alıyor. Vega Sport´un oldukça iyi oturma ve diz mesafesine sahip koltukları, fazlasıyla yumuşak dolgu malzemesinin kullanılması nedeniyle uzun yolculuklarda yorucu olabilir. Otomobilin 450 litrelik bagaj hacmi, bir kompakt sedan için yeteri kadar büyük. Ancak arka koltuklar yatırılamadığından genişletilememesi bir dezavantaj. İçerden açılan bagaj kapağı, düğmeye basıldığında sadece kilitten kurtulmuyor, tıpkı Mercedes´teki gibi tamamen açılıyor. Bu olumlu bir özellik.
Motor, performans
Lada Vega Sport´un neredeyse bütün olumlu özellikleri motor kaputunun altında toplanmış. Çoğu modern araçta bile görülmeyen hidrolik amortisörlerle açılan kaputunun altında, 1499 cc´lik, 16 supaplı, çok noktadan enjeksiyonlu ve üstten çift eksantrikli bir motor bulunuyor. Sekiz supaplı motordan daha atak bir karaktere sahip olan Vega Sport´un motoru 5600 d/d´de 94 HP güç ve 3600 d/d´de 130 Nm tork üretiyor. Alt devirleri biraz cansız olsa da özellikle orta devirlerde istekle devirlenen motor, ne yazık ki biraz titreşimli ve gürültülü. Ve işin kötü yanı, hızlanmalarda artan gürültü, zayıf ses izolasyonu nedeniyle iç mekanda rahatsızlık yaratıyor.Yakıt tüketimini düşük tutmak amacıyla uzun tutulan şanzıman oranları, otomobilin hızlanmasını çok da olumsuz etkilememiş. Lada Vega Sport, yaptığımız hızlanma testlerinde 0-100 km/s hızlanmasını 11.8 saniyede gerçekleştirdi. Bu rakam 8 supaplı versiyonun 20 Nisan 1999´da çıkan sayımızda yayınlanan testte 13 saniye olarak ölçülmüştü. Vega Sport´un ara hızlanma değerleri, düşük tork değerine bağlı olarak çok parlak değil. Vega Sport, 60-100 km/s hızlanmasını 4´üncü viteste 13.7 sn, 5´inci viteste 18.5 saniyede gerçekleştirirken, 90-120 km/s hızlanmasını 4´üncü viteste 10.5 sn, 5´inci vitesteyse 17.6 saniyede tamamladı. Ancak bu verilerin aynı motor hacmi ve yaklaşık güce sahip modern Nissan Almera´nın ara hızlanma değerlerinden iyi olduğunu belirtmeliyiz.Vega Sport´un en önemli artılarından biri düşük yakıt tüketimi. Yeni tasarım bir motor olmamasına karşın Vega Sport, 100 km´de 7.2 litre yakıt tüketti. 8 supaplı versiyonun 9 litrelik test tüketimine göre çok iyi bir değer olan bu miktar, diğer aksaklıkları kabullenebilen tüketiciler için ikna edici bir faktör olabilir. Vega Sport, 43 litrelik deposuyla 597 km´lik uzun menziliyle de göz dolduruyor.
Kullanım, konfor
Vega Sport´un düşük tüketim, makul yol tutuş gibi bazı pozitif özellikleri kullanımda ortaya çıkıyor. Ama bu özellikleri yaşamak için hidrolik olmayan ağır direksiyon sistemine alışmak gerekiyor. Yükseklik ayarına sahip büyük direksiyon simidi ince yapılı olduğundan ele zor oturuyor ama tepkileri yeterli. Direksiyonun ortasından çalınan klaksonun kullanımı kolay.Eski otomobillerde olduğu gibi Vega Sport´ta da kontak ve kapılar için ayrı anahtar kullanılıyor. Görevini iyi yapan havalandırma/ısıtma sistemi, bir saç kurutma makinesi kadar gürültülü çalışıyor. Otomobilin konfor öncelikli süspansiyon sistemi oldukça yumuşak. Sözkonusu aksaklıklara rağmen bir kompakt sedan için maksimum konforu sağlayan amortisörler, yoldan gelen darbeleri rahatça filtre ediyor. Süspansiyonun böylesi yumuşak olması, özellikle virajlarda otomobilin yana yatmasına neden oluyor. Ancak Vega Sport´un viraj kabiliyeti kabul edilebilir düzeyde. Zorlandığında arkadan kayma eğilimi gösteren otomobil, viraj içinde ayağın gazdan çekilmesini hiç sevmiyor ve viraj dışına doğru kaymaya başlıyor. 8 supaplı Vega´yla aynı olan amortisör sistemi de ismindeki ``Sport'' ekini desteklemiyor. Lada Vega Sport´un ABS, EBD, EBV gibi modern özellikleri bulunmayan fren sistemi hissiz ve kolay kilitleniyor. 100 km/s hızla giderken yaptığımız frenlerde otomobili 52 metrede durdurdu. Günümüzde ABS´siz otomobillerin bile 45 metreden uzun mesafede durması çok uzun kabul ediliyor. Ancak aracın üzerindeki kalitesiz lastikler kaliteli olanlar ile değiştirildiğinde fren mesafesi normal değerlere iniyor...

STANDART DONANIM
Standart donanımında elektrikli dört cam, merkezi kilit, içerden açılan bagaj kapağı, yükseklik ayarlı direksiyon ve alaşım jant bulunan Vega Sport´a klima eklemek içinse yaklaşık 975 dolar ödemek gerekiyor



FABRİKA VERİLERİ
Motor :Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, çok nokta enjeksiyonlu, 16 supaplı, üstten çift eksantrikli
Motor Hacmi :1.499 cc
Çap/Strok:82x71
Sıkıştırma Oranı :10.5
Motor Gücü :5600 d/d'de 68 kW (94 HP)
Max. Tork :3600 d/d'de 130 Nm
Vites Oranları :1-3.64 , 2-1.95, 3-1.36, 4-0.94, 5-0.78, geri-3.5
Son Dişli :3.9
Frenler :önde hava kanallı disk, arkada kampana
Bagaj :450 litre
Boyut :4265 / 1680 / 1420
Ağırlık :1035 kg
Lastikler :175/65 R 14 - 185/60/ R14



TEST VERİLERİ
Hızlanma
0-50 km/s :3.9 sn
0-100 km/s :11.8 sn
0-130 km/s :18.1 sn

Esneklik (60-100 km/s)
4. Viteste :13.7 sn
5. Viteste :18.5 sn
Max. Hız185 km/s

Dönme Çapı :11 m

İç Gürültü
3.Vites 50 km/s :63 dB(A)
4.Vites 100 km/s :68 dB(A)
5.Vites 130 km/s :72 dB(A)

100 - 0 km/s ve süresi :52 m/4 sn

Test Tüketimi :7.2 lt/100km
Depo Kapasitesi :43 lt
Menzil :597 km

Lada 2110 vega 8v teknik özellikler

Genel Bilgiler
Türkiye'de 90'lı yılların başında Samara modeliyle en çok satılan ithal otomobil olan, ancak Gümrük Birliği sonrasında satışları düşen ve 1998 temmuzundan itibaren ithalatı tamamen duran Lada, yeniden piyasada. Lada'nın 1995 yılından beri çeşitli fuarlarda sergilediği ve 1997 yılında satışa sunduğu 2110 modeli Vega adıyla ithal edilmeye başlandı. Rusya ve Avrupa'da 1.5 litre 78 HP 1.5 litre 94 HP, 2.0 litre 150 HP, 2.0 litre 240 HP ve 2.6 litre 190 HP'lik (Wankel) motor seçenekleri bulunan Lada Vega, Türkiye'ye sadece sedan karoser ve 1.5 litre 78 HP'lik motorla ithal ediliyor.
Karoser, iç mekan
Lada Vega, 4265 mm uzunluğunda kompakt sınıfta bir sedan. 2492 mm'lik dingil mesafesi Samara'dan yaklaşık 30 mm daha uzun olan Vega yeni bir platform üzerine kurulmuş. Samara'ya göre daha modern bir tasarıma sahip olan Vega yine de henüz tamamlanmamış bir prototip gibi duruyor. Vega'nın iç mekanında ilk anda ucuz plastik ve özensiz işçilik dikkati çekiyor. Yumuşak dolgulu koltuklar yeterli oturma alanı sunuyor. Ancak uzun yolculuklarda bel ağrılarına hazırlıklı olmak gerekiyor. Vega'nın 450 litrelik bagajı birçok rakibinden büyük.
Motor, performans
Vega'daki 1.5 litrelik çok noktadan enjeksiyonlu, üstten tek egsantrikli, 8 supaplı motor VAZ-2111 koduyla üretiliyor. Samara'da da kullanılan bu motor eski karbüratörlü motorun enjeksiyon sistemi adapte edilmiş versiyonu. 1499 cc hacmindeki motor 4800 d/d'de 78 HP güç, 3000 d/d'de 118 Nm, maksimum tork üretiyor. Eski tasarım bir motor olmasına karşın devirlenmekte çok zorlanmayan motor gürültülü ve dengesiz çalışıyor. Püskürtme sistemine rağmen bazen rölanti dengesizliği yaşanıyor. Vega, hızlanma testlerindeki 13 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresi biraz uzun. Test koşularında 100 km'de 9.0 litre kurşunsuz benzin tüketen Vega 43 litrelik deposuyla 477 km yol alabiliyor.
Yürüyen aksam, kullanım
Hidrolik destekten yoksun direksiyon sistemi manevralarda çok ağır kalıyor. Vega'nın, Samara'nın aksine konfor ağırlıklı süspansiyo nu darbeleri iyi emiyor. Yumuşak dolgulu koltuklar da konfora yardımcı oluyor. Ancak yumuşak karakterli süspansiyon kasislerden geçerken otomobilin yaylanmasına ve virajlarda yatmasına sebep oluyor. Virajlarda arkadan kayma eğilimi gösteren Vega, ayak gaz pedalından çekildiğinde bu isteğini güçlü bir şekilde sergiliyor. Ancak normal kullanımda Vega virajlarda sorun yaratmıyor. Vega'nın özellikle şehir içinde oldukça konforlu seyahat imkanı verdiğini söylemeliyiz. Vega'nın fren sistemi biraz hissiz ve ani frenlerde ilk anda kilitlenme eğilim gösteriyor. 100 km/s hızda giderken 51 metrede duran otomobilin bu değeri uzun ve güvensiz.
Ancak araçta bulunan fren sistemi yüksek hızlarda dengeli fren yapabilme yeteneğine sahip. Çapraz fren olarak adlandıralan bu sistemde arka tekerleklerdeki fren gücü aracın yük durumuna göre limitör tarafından mekanik olarak ayarlanıyor.

Teknik özellikler


FABRİKA VERİLERİ
Motor :Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindir, çok nokta enjeksiyon, üstten tek egzantrik, 8 supap
Motor Hacmi :1.499 cc
Çap/Strok:82x71
Sıkıştırma Oranı :9.1
Motor Gücü :4800 d/d'de 56 kW (78 HP/DIN)
Max. Tork :2700 d/d'de 118 Nm
Vites Oranları :1-3.64, 2-1.95, 3-1.113 , 4-0.94, 5-0.78 geri-0.7
Son Dişli :4.13 :1
Frenler :Önde disk, arkada kampana
Bagaj :450 litre
Boyut :4265/1680/1420
Ağırlık :1020 kg
Lastikler :175/70 R 13 - 175/65 R14 - 185/60 R14


TEST VERİLERİ
Hızlanma
0-50 km/s :4.1 sn
0-100 km/s :13.0 sn
0-130 km/s :21.7 sn

Esneklik (60-100 km/s)
4. Viteste :14.4 sn
5. Viteste :18.5 sn

Max. Hız167 km/s

Dönme Çapı :11 m

İç Gürültü
3.Vites 50 km/s :- dB(A)
4.Vites 100 km/s :68 dB(A)
5.Vites 130 km/s :73 dB(A)
100 - 0 km/s ve süresi :51m/4 sn

Test Tüketimi :9.0 lt/100km (rodajı tamamlanmamış motor)
Depo Kapasitesi :43 lt
Menzil :477 km

Lada samara teknik özellikler

SAMARA

Ülkemizde beş yıl ardarda "Türkiye'nin En Çok Satılan İthal Otomobili" olan Lada Samara'nın ülkemize ithali 1997 yılında yeni emisyon normlarına uymadığı gerekçesiyle durdurulmuştu. Fakat 1999 yılında motorunda yapılan küçük yeniliklerden sonra yeniden ithal edilmeye başlandı. Lada Samara'nın önceden ülkemize 1.5 litrelik Hatchback 5kapı ve Sedan karoserili modellerinin yanısıra, Hatchback 3Kapı modelide ithal ediliyordu ancak bu model artık ithal edilmiyor.

TASARIM

Ön sinyaller fardan bağımsız ve turuncu renge boyanmış. Yanlarda bulunan siyah plastik koruma çıtaları ve ayna da, siyaha boyanmış B sütunuyla uyum sağlıyor. Arka kapıyla C sütunu arasında bulunan küçük kelebek cam hem otomobilin içini ferah kılıyor hemde görüşü iyileştiriyor. Bagaj kapağı düz açılıyor. Lada Samara'nın kokpiti sade bir tasarıma sahip. Direksiyon simidi iki kollu. 1999 yılından sonra getirilen modellerin gösterge panelinde devir göstergesi bulunuyor fakat daha önceki modellerde onun yerinde akü voltaj ve anlık yakıt tüketimini gösteren econ göstergesi bulunuyor. Lada Samara'nın kokpitinde göze batan bir ergonomik sorun yok. Koltukları vücudu iyi sarıyor. Arka koltukta diz ve baş mesafesi iyi. Koltuk tek parça olarak yatırılabiliyor ve bu sayede 272 litre olan bagaj hacmi 604 litreye kadar genişleyebiliyor.

MOTOR VE PERFORMANS

Samara'nın 1999 yılından bu yana ithal edilen modellerindeki motorlarda bir takım teknolojik farklılıklar bulunuyor. Yeni modellerde eskiden de kullanılan VAZ-2110 kodlu 1499cc'lik motorun karbüratör sistemi sökülmüş ve yerine enjeksiyon sistemi monte edilmiş. Ayrıca egsoz sistemine de katalizör eklenmiş. Samara'da kullanılan motor üstten tek egzantrikli ve 8 subaplı. Motor, sağlamlığıyla kendini ispatlamış durumda. Motor, fabrika verilerine göre 4800 d/d'da 78HP(DIN) beygir güç üretiyor ve torkuysa, 3000 d/d'da 118NM olarak belirtilmiş. Tüm Samara modellerinde aynı şanzuman kullanılıyor. Geri vites 1. vitesin yanında bulunuyor. Samara'nın yakıt tüketimi fabrika tarafından şehiriçinde 8.9lt./100km. şehirdışında 5.2lt./100km. ve ortalama 7.6lt./100km. olarak verilmiş.

SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ

Samara'nın direksiyon sistemi mekanik ve bu yüzden park anında zorluk yaşatıyor. Fakat sürat arttıkça bu sorun ortadan kalkıyor ve avantaja dönüşüyor. Lada Samara'nın yol tutuşu çok iyi. Yol tutuşunun başarısını sert süspansiyon ve teknolojik süspansiyon sistemi sayesinde kazanıyor. Özellikle virajlarda sert olan süspansiyon sayesinde, otomobil çizgisini koruyor ve yana yatma eğilimi göstermiyor. Çok zorlandığında önden kaysada kolay bir şekilde kontrol ediliyor. Lada Samara'nın fren mesafesi orjinal lastikleriyle uzun olarak görülebilir. Fakat lastikler daha kaliteli olanlarla değiştirildiğinde fren mesafesi normal mesafelere düşüyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER

Motor vegadaki 1.5 8v motor ile aynı teknik özelliklere sahiptir
0-100 km/h : 14 sn
Max hız: 156 km/h
100-0: 52 metre

Yakıt tüketimi;
ş. içi: 9,8 lire/100km
ş. dışı: 6 litre/100 km
Karışık kullanım: 7,5 litre/100 km

Lastikler:165/70/ R13 - 175/70/ R13 - 175/70/ R14

Lada samara teknik özellikler

SAMARA
Ülkemizde beş yıl ardarda "Türkiye'nin En Çok Satılan İthal Otomobili" olan Lada Samara'nın ülkemize ithali 1997 yılında yeni emisyon normlarına uymadığı gerekçesiyle durdurulmuştu. Fakat 1999 yılında motorunda yapılan küçük yeniliklerden sonra yeniden ithal edilmeye başlandı. Lada Samara'nın önceden ülkemize 1.5 litrelik Hatchback 5kapı ve Sedan karoserili modellerinin yanısıra, Hatchback 3Kapı modelide ithal ediliyordu ancak bu model artık ithal edilmiyor.
TASARIM
Ön sinyaller fardan bağımsız ve turuncu renge boyanmış. Yanlarda bulunan siyah plastik koruma çıtaları ve ayna da, siyaha boyanmış B sütunuyla uyum sağlıyor. Arka kapıyla C sütunu arasında bulunan küçük kelebek cam hem otomobilin içini ferah kılıyor hemde görüşü iyileştiriyor. Bagaj kapağı düz açılıyor. Lada Samara'nın kokpiti sade bir tasarıma sahip. Direksiyon simidi iki kollu. 1999 yılından sonra getirilen modellerin gösterge panelinde devir göstergesi bulunuyor fakat daha önceki modellerde onun yerinde akü voltaj ve anlık yakıt tüketimini gösteren econ göstergesi bulunuyor. Lada Samara'nın kokpitinde göze batan bir ergonomik sorun yok. Koltukları vücudu iyi sarıyor. Arka koltukta diz ve baş mesafesi iyi. Koltuk tek parça olarak yatırılabiliyor ve bu sayede 272 litre olan bagaj hacmi 604 litreye kadar genişleyebiliyor.
MOTOR VE PERFORMANS
Samara'nın 1999 yılından bu yana ithal edilen modellerindeki motorlarda bir takım teknolojik farklılıklar bulunuyor. Yeni modellerde eskiden de kullanılan VAZ-2110 kodlu 1499cc'lik motorun karbüratör sistemi sökülmüş ve yerine enjeksiyon sistemi monte edilmiş. Ayrıca egsoz sistemine de katalizör eklenmiş. Samara'da kullanılan motor üstten tek egzantrikli ve 8 subaplı. Motor, sağlamlığıyla kendini ispatlamış durumda. Motor, fabrika verilerine göre 4800 d/d'da 78HP(DIN) beygir güç üretiyor ve torkuysa, 3000 d/d'da 118NM olarak belirtilmiş. Tüm Samara modellerinde aynı şanzuman kullanılıyor. Geri vites 1. vitesin yanında bulunuyor. Samara'nın yakıt tüketimi fabrika tarafından şehiriçinde 8.9lt./100km. şehirdışında 5.2lt./100km. ve ortalama 7.6lt./100km. olarak verilmiş.
SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ
Samara'nın direksiyon sistemi mekanik ve bu yüzden park anında zorluk yaşatıyor. Fakat sürat arttıkça bu sorun ortadan kalkıyor ve avantaja dönüşüyor. Lada Samara'nın yol tutuşu çok iyi. Yol tutuşunun başarısını sert süspansiyon ve teknolojik süspansiyon sistemi sayesinde kazanıyor. Özellikle virajlarda sert olan süspansiyon sayesinde, otomobil çizgisini koruyor ve yana yatma eğilimi göstermiyor. Çok zorlandığında önden kaysada kolay bir şekilde kontrol ediliyor. Lada Samara'nın fren mesafesi orjinal lastikleriyle uzun olarak görülebilir. Fakat lastikler daha kaliteli olanlarla değiştirildiğinde fren mesafesi normal mesafelere düşüyor.
TEKNİK ÖZELLİKLER
Motor vegadaki 1.5 8v motor ile aynı teknik özelliklere sahiptir
0-100 km/h : 14 snMax hız: 156 km/h0-100: 52 metre
Yakıt tüketimiş. içi: 9,8 lire/100kmş. dışı: 6 litre/100 kmKarışık kullanım: 7,5 litre/100 km
Lastikler165/70/ R13 - 175/70/ R13 - 175/70/ R14