7 Ekim 2007 Pazar

Lada samara karburatörü


Karburatörün bölümleri



1-Jigle kelebeği


Samaranın en belirgin ve samara sürücüsünün en çok kullandığı özelliği jiglesidir. Özellikle soğuk havada ilk çalıştırmayı jiglesiz yapmak ya da motor sıcaklığı 50 dereceyi bulmadan jiglesiz yola çıkmak neredeyse imkansızdır. Jigleyi çektiğiniz konsolda " N " şeklide turuncu jigle ışığı yanar ve jigle kelebeği açılarak 3 numaralı valf kapanır. Bu zengin yakıt karışımı sağlar.



2-Gaz kelebeği


Gaz pedalına bastığınızda bu kelebek açılır ve karburatörün yakıtı emme manifolduna göndermesini sağlar.



3-Jigle valfi


Jigleyi çektiğinizde hava girişini kısıtlayarak zengin karışım oluşturur



4-Karburatör boğazları


Karburatör fotoda da görüldüğü gibi çift boğazlıdır. 2. boğaz ekstra güç gereken durumlarda gaz pedalına yüklenmenizle doğru orantılı olarak açılır.Sürüş esnasında bu gaz pedalı sanki iki kademeliymiş hissi yaratır. 2. boğaz açıldığında motor sesi değişerek araç daha da istekli bir şekilde devirlenmeye devam eder. Samaranın verdiği eşsiz sürüş zevkinin önemli dayanaklarından birisidir.



5-Karburatör saplamaları


Hava filitresi tasının otruduğu saplama vidalarıdır.



6-ÇELİK MOTOR' un orjinal parçası olduğunu gösteren işarettir.



7-Karburatör su giriş hortumu


Motor suyunun karburatöre girdiği borudur.



8-Yakıt giriş hortumu


Yakıtı karburatöre taşıyan hortumdur



9-Benzin otomatiği


Yakıtı karburatöre belli basınçta gönderen parçadır.




10-Hava ayar vidası
Karburatörün ayarının yapıldığı vida budur. Karburatör ayarı motor sesi kulağınıza mükkemmel gelene kadar bu vida sağa ya da sola çevrilerek yapılır. Ayrıca içeriden econ göstergesi en sağdaki çizginin üzerinde duracak şekilde de ayarlanabilir. (ikisi de aynı ayardır)
11-Kelebek açık-kapalı algılama kablosu
Samaranın en teknolojik özelliği ekonomizer özelliğidir. Bu sistemde motor devri 1500-1700 ün üzerindeyken ayak gaz pedalından kaldırıldığında sistem şekildeki 11 numaralı kablodan gazın bırakıldığını algılar. Eğer bu anda motor devri 1700 ün üzerinde ise karburatörden motora gönderilen benzin tamamen kesilir. Bu anda araç artık hiç yakıt tüketmez ve gösterge panelindeki econ göstergesi en sağdaki çizginin biraz daha sağına doğru durur. Bu sebeple Lada araçlarda rampaları viteste inmek ve vites küçülterek yavaşlamak büyük yakıt avantajı sağlar.

2 yorum:

mehmet kara dedi ki...

slm öncelikle böyle bir sayfa yaptığınız için çok teşekkür ederim...

yaklaşık 9 yıldan beri ladasamara kullanıyorum ilk aracım 93 model lada samara idi..
2. aracım 90 model lada samara
ilk aracım 93 model lada samaraya göre 2. aracım lada samara okadarda iyi gelmedi bana ilk aracıma gaz taktırdım hemde 2.el okadar güzeldiki mükemmel diye bilirim ama 2.ladama sıfır gaz taktırdım hiç memnun kalmadım atiker marka gaz...
okadar cok yakıyoki anlatamam mesela bir örnek 90 km de 50.000 tl gaz yaktı

bütün ayarlarını yaptırdım( sibop.karbüratör.büzi ve kablo hatta beynini bile değiştirdim ama nedense fazla yakma olayının önüne geçemedim. bana bu konuda yardımcı olabilirmisiniz.. ütfen

0555 861 76 27 mehmet kara

Aslan Kral dedi ki...

araçın karbratoru değiştirdim önceden yaktığı benzini yakamıyor lpg ye aldığımda bi süre sendeleyip sonra normal devrine dönüyor benzini yakmama sebebi ne olabilir vede bilmediğim bi ayarımı var