5 Ekim 2007 Cuma

Lada vega 1.6 16v

Lada'nın 1999 yılında samara ve vega araçlara yaptığı enjeksiyon uyarlaması 2005 yılında tamamen yeniden tasarlanan 1.6 motora adapte edildi. Bu motorun yapılmasındaki esas amaç 1.5 motorun çok eski bir teknoloji ürünü olması ve enjeksiyon sisteminin nadiren de olsa (özellikle bakaımsız kalan araçlarda) sorun çıkarmış olmasıydı. Bütün bu uyumsuzlukardan çıkarılan derslere göre Lada bu 1.6 motoru ve yeni yazılım sistemi ile donattığı Motor Kontrol Ünitesi'ni kullanmaya başladı.

Sonuçta istenene ulaşılmış ve 1.5 araçlardaki hem mekanik hem donanım hem de diğer elektrik-elektronik sistem arızaların nerdeyse hepsi temizlenmiş durumda.

1.6 motoru 1.5 motordan özellikle ayıran unsarlardan birisi de bakım aralığı. 1.5 motorun periyodik bakım süresi 5000 km iken 1.6 motorun Periyodik bakım süresi 7500 km ye çıkmış. Ayrıca 1.5 16v motorlarda görülen triger kayışının kopması sonucu sübapların hasar görmesi de 1.6 16v motorlarda önlenmiş.

Genel olarak 1.5 motor ile aynı teknik özelliklere sahip 1.6 motorun performans ve yakıt tüketim değerleri de birbirine çok yakın

Lada Vega 1.6 16v Teknik Özellikler


Tip:Enlemesine yerleştirilmiş, 4 zamanlı, elektronik ateşlemeli, MPFI çok nokta enjeksiyonlu benzinli motor (DOHC)
Silindir düzeni ve sayısı :Sıralı 4 silindir
Silindir hacmi (cm³) :1596
Çapxstrok (mm):82x75,6
Silindir başına düşen sübap sayısı:4
Sıkıştırma oranı:10.3
Maksimum güç (kW/devir):66,5/5000
Maksimum tork (Nm/devir):131/3700
Ateşleme Sistemi:DIS Elektronik kontrollü direkt ateşleme
Yakıt sistemi:MPFI Elektronik çok noktadan enjeksiyon
Yakıt Cinsi:95 Oktan kurşunsuz benzin
Emisyon Standardı:Euro IV

SÜSPANSİYON

Ön:Mc Pherson tipi hidrolik amortisörlü
Arka:Helezon yaylı teleskobik hidrolik amortisörlü

AKTARMA ORGANLARI

Çekiş Sistemi:Önden çekişli
Debriyaj Sistemi:Mekanik, şemsiye tip baskılı

VİTES ORANLARI

1. Vites:0,2750

2. Vites:0,5128

3. Vites:0,7368

4. Vites:1,0625

5. Vites:1,2758

Geri:0,2857

FRENLER

Fren Sistemi:Hidrovak takviyeli, çift devreli, çapraz beslemeli ve limitör basınç ayarlamalı
Ön:Disk Hareketli kaliper otomatik boşluk ayarlı
Arka:Kampana. Otomatik boşluk ayarlı

LASTİKLER

Jant Ebadı:5J14 - 5,5J14
Lastik ebadı:175/65R14 - 185/60R14

ÖLÇÜLER

Dış
Uzunluk (mm):4265
Genişlik (mm):1680
Yükseklik (mm):1420
Dingil mesafesi (mm):2492
İz genişliği (ön/arka) (mm):1410/1380
Minimum dönüş yarı çapı (mm):278
PERFORMANS

Maksimum hız (kph):185km/saat 4.viteste
0 - 100 kph:11,8

YAKIT TÜKETİMİ

(Yakıt tüketim ölçümleri 93/116, 1999/100 EC direktiflerinin uygun gördüğü özel şartlarda yapılmıştır)

Şehir dışı (lt/100km):5,3
Karışık (lt/100km):6,7

DİĞER ÖZELLİKLER

Boş ağırlık (min/max):1115
Yakıt deposu kapasitesi (dm³):43
Bagaj hacmi (dm³)koltuk dik konumda / koltuk yatık konumda bgaj hacmi kelebek camlara kadar olan bölüm için hesaplanmıştır:430/700

DONANIM PAKETLERİ

DIŞ

Gövde rengi tampon:S
Gövde rengi radyatör ızgarası:S
Renkli camlar:S
3 hızlı, fasılalı, zaman ayarlı ön silecekler:S
Tek zamanlı arka silecek:(station ve hb modellerde standart,sedanda yok)
Arka cam rezistansı:S
Arka paçalıklar:S

KONFOR

Hidrolik direksiyon:O
Yükseklik ayarlı direksiyon:S
Yol bilgisayarı:O
Klima:O
Polen hava filtresi:O
Dijital odometre:S
Otomatik ön camlar:S
Otomatik arka camlar:O
Radyo Kaset Çalar 2 tane Hoparlör :S
İçeriden açılabilen bagaj kapağı:S
Far yükseklik ayarı:S
Sunroof:-
Gündüz-gece ayarlı dikiz aynası:S
Sürücü ve yolcu güneşlikleri:S
Harita okuma lambası:S
Gecikmeli sönen iç aydınlatma:S
Bagaj içi aydınlatma:S
Ön kapı içlerinde harita cepleri:S
Çocuk koltuğu bağlantı noktaları:S
Aydınlatmalı torpido gözü:S
60/40 oranında katlanabilir arka koltuklar:S
Ön koltuk arkalarında cepler:S
Orta kol dayama ARKA:S
Ayarlanabilir ön koltuk başlıkları:S
Arka koltuk başlıkları:S


GÜVENLİK

Arka sis farı:S
3. fren lambası:S
Kapı içi çelik koruma barları:S
Çocuk emniyet kilidi:S
Şase üzerinde katlanma noktaları:S
Aktif gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri:S
3 noktalı arka emniyet kemerleri:S

30 yorum:

a.erdogan dedi ki...

maximum hız 200 kardeşim bu araba ibernin sonuna kadar dayıyor bizde 1.5İ vardı onunla bile 200 yaptık :D

Unknown dedi ki...

Benim 2006 model Lada Vega Stw 1.6 16v var.
Gazda 120-160 sürat ile şehirlerarası sürüşte (gaz litresi 2-2.25 TL arası) km de 18-18,5 kuruş yakıyor.
Daha ne isteyim

bilâl efe dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
bilâl efe dedi ki...

Devirdayim kaçırdı ( fiber model söküldü,döküm model takıldı) triger değişti önceden hararet 80i geçmezken şimdi 90ı geçiyor çözemedik,normalmiş güya.

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar 2006 md. 1.6 16V KLİMALI hachback lada vegam var.. 2 sorum olacak bilgisi net olan arkadaşlara..

1- motor kayışı ebatları lazım bana KLİMALI olan için burası önemliymiş, üzerindeki kayış koptuğu için birde ebatları silindiği için atmıştım. orjinal kayış lazım açıkcası.

2- LPG de 140 ı geçmeye başladığımda motor sesi rahatsız edecek derecede artıyor ve hafif titremeye başlıyor araç, normal değil yani, sanki hız düşür 140 ı geçme diye uyarır gibi.

BU KONULARDA NET BİLGİSİ OLAN ARKADAŞIM VARSA GEREKİRSE TEL İLE BANA ULAŞIP BİLGİ VEREBİLİRSE SEVİNİRİM.. 0 506 923 61 30

Unknown dedi ki...

06 PK 1125 kayış ebatın. Aracın titremesi ve motorun sesine gelince motor kulakları ve takozlarını kontrol ettir derim. Lastiklerin hava ve keten kontrollerini unutmayalım. Bunlar sağlam ise sıkıntı yok demektir.

sporsever dedi ki...

1.5 8 walf 2000 model var bende kusursuz diyebilirim.Lpg ile istanbul canakkale gidis gelis 140 tl. Yakti ve arabada 5 kisiydik.

Unknown dedi ki...

Bende Lada Vega 1.6i 16v var 2006 memnunum yakıt konusunda lpgli Atiker sıralı sistem var üzerinde LPG,ile 170/180 yapıyor 100/110 km,hızla 100,kmde 20 TL yakıyor çok denedim
Tek arızası rölanti muşuru oldu hararet olayı 95,TE fan açıyorservisine sordum normalmiş arabanın tek kôtü tarafı hidrolik direksiyon yok.ama kliması var yazın kullanıyorum çok güzel çalışıyor
Ben memnunum.çok alay edenler oldu ama ben gerçekten memnunum.

Unknown dedi ki...

merhaba arkadaşlar lada vega sw 1,6 8v 2001 model arac var almayı düşünüyoruz cok dalga geciyorlar alınırmı dıye falan ama koy yoluna daga bayıra piknige iyi gider diyorlar acıkcası ben işimi görmesine bakarım ne tıpıne ne markasına ne dersınız alınırmı lpg li lpg de cok sıkıntı yasanıyor dıyorlar ama bırde kullanan arkadaslardan bılgı rıca ederım.

Unknown dedi ki...

Bugüne kadar 1994 HB.S. ve 2001İ. Lada Samara kullandım. Temmuz 2015 den beri 2006 model 1.6 16 V. HB. ve HD. Lada Vega kullanıyorum. 93.000 km. de ilk sahibinden aldım. Alınca Atiger Lpg taktırdım. Çok memnunum. Masrafsız ve parçası ucuz, sağlam araç.Kesinlikle tavsiye ederim

Unknown dedi ki...

Bende 2006 vega 1.6 16valf km370binde çoksağlam bir araç tavsiye ederim ben sıfır almıstım

araştırmacı dedi ki...

4. Vites'de 185 km/h diyor zaten usta

Şevket dilmaç dedi ki...

Selamünaleyküm arkadaşlar 2006 Vega var bende 1.6 16 valf Ümraniye tarafında Anadolu Yakası tarafında iyi bir yedek parçacı ve İyi bir usta arıyorum Bilen varsa yardımcı olsun

Unknown dedi ki...

Bende 2006 model 1.6 16 valf aldım. Bunun direksiyonu dönmüyor. Ne yapacağımı bilmiyorum.

Unknown dedi ki...

Piyasadaki 30 bin TL ye biz turk milletine itelenen çok marka arabadan üstün bir arabadır lada.2006 model 1.6 motor 16 valf station Vega kullanıyorum.herkese tavsiye ediyorum.ilk başta olmaz almam deyipte ikna Edip aldirdigim 4 kişi dua ediyorlar.lada arabadir arabası

Unknown dedi ki...

Merhabalar 1.6 16 lada vega 2004 almayı düşünüyorum sizce nasıl neler önerir siniz

Unknown dedi ki...

İki yıldır 2000 model 1.5 8valf kullanıyorum diğe r markalarıda kullandım en çok ladadan memnun kaldım taş gibi mükemmel bir araç

Unknown dedi ki...

Bir yıldır Lada Vega ikibin model var bende memnunum lepegeli yuzseksene kadar çıktım LPG de ve dahada gaz yiyordu 63,00 km de aldım memnunum tofasdan ucuz parçası daha ne olsun

Unknown dedi ki...

2000 model 1.5 16 walf var bendede antifiriz koydum conta yaktı şimdi değişim için 1000 lira istiyorlar ne diceksiniz siz bu konu hakkında arkadaşlar

Unknown dedi ki...

Slm bende 2004 model lada vega wagon var gaza bastığında hafif patlama oluyo normalmidir sizce birde tavan lambasının yanında siyah haparat var ondan ses geliyo normalmidir

Unknown dedi ki...

Lada Vega da 110 nedemek

Unknown dedi ki...

Yani arka bagaj kapaginda Lada 110 yaziyor

Unknown dedi ki...

Vega'nın sedanları 110. Stationları 111, hatcback olanları 112 dir.

Unknown dedi ki...

Slm arkadaşlar 2006 modellerinde hidrolik direksiyon varmi

Adsız dedi ki...

Yok

.

Rıfat koşar dedi ki...

Merhaba arkadaşlar bende sitejin wagon lada vega var 1 yıldır bende 1.5 16 valf araba canavar gibi dağ bayir geziyorum cokta memnunum bunu satmis olsam bu piyasada 35 40 milyar 2005 model renoya veya fiat aracina vermem bu arabadan bidaha alirım babama bile aldım okadar hastası oldum yanlız bir sorum olcak arabam ayagimi gazdan cekince stop etmeye basladı 2 3 aydır yapiyor bunu bogaz kelebegi dediler bende rollanti motorunu deistirdim sifir aldım orjinalini gene yapıyor kelebeği temizlediler spreyle gene yapıyor buna ayar oldum kazaya kurban gidicez biri bana lutfen bi yardımci olsun

Rıfat koşar dedi ki...

Arabam 2005 model

Unknown dedi ki...

Hava akış metresini temizleme

Unknown dedi ki...

Hava hortumları değiştir Bi sorun kalmaz

Unknown dedi ki...

Bendede aynısı oldu disbiratörü değiştirince düzeldi