1 Ekim 2007 Pazartesi

Lada 2110 vega 16v sport teknik özellikler

Genel Bilgiler
Lada Vega Sport, düşük malzeme ve işçilik kalitesi, ergonomik sorunları ve uzun fren mesafesiyle puan kaybediyor. Rus otomobil üreticisi Lada´nın en son modeli 2110 Vega, ilk kez Ocak 1995´te tanıtıldı. Dünya pazarlarında 1.5 litre 78 HP, 1.5 litre 94 HP, 2.0 litre 150 HP, 2.0 litre 240 HP ve 2.6 litre 190 HP´lik (Wankel) motor seçenekleriyle satılan Vega, ülkemize ilk kez 1999 ilkbaharında 1.5 litre 78 HP´lik motora sahip sedan karoserle ithal edilmeye başlandı. Geçen yıl sonunda station wagon karoser ve 1.5 litre 94 HP´lik 16 supaplı motor seçeneği de sunulan Vega´nın yılbaşına doğru hatchback versiyonu da ithal edilecek.
Karoser, iç mekan
Lada Vega Sport, sonundaki ``Sport'' ekini 16 supaplı motorundan aldığından karoserinde, 8 supaplı Vega´dan önemli bir farkı bulunmuyor. Dış görünüşündeki tek ayırdedici unsur, otomobillere Türkiye´de takılan ve standart donanımda sunulan CMS marka alüminyum alaşım jantlar. Vega Sport´un karoseri, 80´li yılların tasarımına sahip Samara´ya göre daha modern, daha yalın çizgilerden oluşmakla beraber önemli işçilik problemleri bulunuyor. Montaj noktaları ve kapı aralıklarının eşit olmaması, hatta kimi aralıkların parmak girecek kadar fazla olması, daha ilk bakışta ucuz bir görünüm yaratıyor. Vega Sport´un iç mekanında da hiçbir sportif unsur yok. Ucuz plastik ve işçiliğin kendini hemen fark ettirdiği iç mekanda birçok ergonomik sorun bulunuyor. Kırılacakmış hissi veren sinyal ve silecek kolları, kendini iyi gizleyen koltuk ayar kolu, ancak 80´lerin ilk yarısında üretilen bazı otomobillerde görülen dağınık yerleştirilmiş ve kullanışsız kontrol düğmeleri, ince ve büyük direksiyon simidi, dikey hareketli hava yönlendirme kolu, 90´larda üretilen otomobillerde bir araya gelmesi zor ergonomik hatalardan bazıları.Vega Sport´un en şaşırtıcı donanımlarından biri, dört camının da elektrik kontrollü olması. Ancak neredeyse koltukların sırtlıkları arasına yerleştirilen elektrikli cam düğmelerine araç hareket halindeyken bakmadan kullanmak neredeyse imkansız hale gelmiş. Düğmelerin küçük ve birbirine yakınlığı da ayrı bir sorun. Vega Sport´un gösterge tablosunda dijital bir kilometre sayacı bulunuyor. Yuvarlak formlu havalandırma kumandalarının sağ yanında siyah renkli olduğundan kolay görülemeyen dörtlü ikaz düğmesi, sol yanındaysa üzerinde otomobillerde pek görülmeyen bir sembolle belirtilen iç hava sirkülasyon düğmesi yer alıyor. Vega Sport´un oldukça iyi oturma ve diz mesafesine sahip koltukları, fazlasıyla yumuşak dolgu malzemesinin kullanılması nedeniyle uzun yolculuklarda yorucu olabilir. Otomobilin 450 litrelik bagaj hacmi, bir kompakt sedan için yeteri kadar büyük. Ancak arka koltuklar yatırılamadığından genişletilememesi bir dezavantaj. İçerden açılan bagaj kapağı, düğmeye basıldığında sadece kilitten kurtulmuyor, tıpkı Mercedes´teki gibi tamamen açılıyor. Bu olumlu bir özellik.
Motor, performans
Lada Vega Sport´un neredeyse bütün olumlu özellikleri motor kaputunun altında toplanmış. Çoğu modern araçta bile görülmeyen hidrolik amortisörlerle açılan kaputunun altında, 1499 cc´lik, 16 supaplı, çok noktadan enjeksiyonlu ve üstten çift eksantrikli bir motor bulunuyor. Sekiz supaplı motordan daha atak bir karaktere sahip olan Vega Sport´un motoru 5600 d/d´de 94 HP güç ve 3600 d/d´de 130 Nm tork üretiyor. Alt devirleri biraz cansız olsa da özellikle orta devirlerde istekle devirlenen motor, ne yazık ki biraz titreşimli ve gürültülü. Ve işin kötü yanı, hızlanmalarda artan gürültü, zayıf ses izolasyonu nedeniyle iç mekanda rahatsızlık yaratıyor.Yakıt tüketimini düşük tutmak amacıyla uzun tutulan şanzıman oranları, otomobilin hızlanmasını çok da olumsuz etkilememiş. Lada Vega Sport, yaptığımız hızlanma testlerinde 0-100 km/s hızlanmasını 11.8 saniyede gerçekleştirdi. Bu rakam 8 supaplı versiyonun 20 Nisan 1999´da çıkan sayımızda yayınlanan testte 13 saniye olarak ölçülmüştü. Vega Sport´un ara hızlanma değerleri, düşük tork değerine bağlı olarak çok parlak değil. Vega Sport, 60-100 km/s hızlanmasını 4´üncü viteste 13.7 sn, 5´inci viteste 18.5 saniyede gerçekleştirirken, 90-120 km/s hızlanmasını 4´üncü viteste 10.5 sn, 5´inci vitesteyse 17.6 saniyede tamamladı. Ancak bu verilerin aynı motor hacmi ve yaklaşık güce sahip modern Nissan Almera´nın ara hızlanma değerlerinden iyi olduğunu belirtmeliyiz.Vega Sport´un en önemli artılarından biri düşük yakıt tüketimi. Yeni tasarım bir motor olmamasına karşın Vega Sport, 100 km´de 7.2 litre yakıt tüketti. 8 supaplı versiyonun 9 litrelik test tüketimine göre çok iyi bir değer olan bu miktar, diğer aksaklıkları kabullenebilen tüketiciler için ikna edici bir faktör olabilir. Vega Sport, 43 litrelik deposuyla 597 km´lik uzun menziliyle de göz dolduruyor.
Kullanım, konfor
Vega Sport´un düşük tüketim, makul yol tutuş gibi bazı pozitif özellikleri kullanımda ortaya çıkıyor. Ama bu özellikleri yaşamak için hidrolik olmayan ağır direksiyon sistemine alışmak gerekiyor. Yükseklik ayarına sahip büyük direksiyon simidi ince yapılı olduğundan ele zor oturuyor ama tepkileri yeterli. Direksiyonun ortasından çalınan klaksonun kullanımı kolay.Eski otomobillerde olduğu gibi Vega Sport´ta da kontak ve kapılar için ayrı anahtar kullanılıyor. Görevini iyi yapan havalandırma/ısıtma sistemi, bir saç kurutma makinesi kadar gürültülü çalışıyor. Otomobilin konfor öncelikli süspansiyon sistemi oldukça yumuşak. Sözkonusu aksaklıklara rağmen bir kompakt sedan için maksimum konforu sağlayan amortisörler, yoldan gelen darbeleri rahatça filtre ediyor. Süspansiyonun böylesi yumuşak olması, özellikle virajlarda otomobilin yana yatmasına neden oluyor. Ancak Vega Sport´un viraj kabiliyeti kabul edilebilir düzeyde. Zorlandığında arkadan kayma eğilimi gösteren otomobil, viraj içinde ayağın gazdan çekilmesini hiç sevmiyor ve viraj dışına doğru kaymaya başlıyor. 8 supaplı Vega´yla aynı olan amortisör sistemi de ismindeki ``Sport'' ekini desteklemiyor. Lada Vega Sport´un ABS, EBD, EBV gibi modern özellikleri bulunmayan fren sistemi hissiz ve kolay kilitleniyor. 100 km/s hızla giderken yaptığımız frenlerde otomobili 52 metrede durdurdu. Günümüzde ABS´siz otomobillerin bile 45 metreden uzun mesafede durması çok uzun kabul ediliyor. Ancak aracın üzerindeki kalitesiz lastikler kaliteli olanlar ile değiştirildiğinde fren mesafesi normal değerlere iniyor...

STANDART DONANIM
Standart donanımında elektrikli dört cam, merkezi kilit, içerden açılan bagaj kapağı, yükseklik ayarlı direksiyon ve alaşım jant bulunan Vega Sport´a klima eklemek içinse yaklaşık 975 dolar ödemek gerekiyor



FABRİKA VERİLERİ
Motor :Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindirli, çok nokta enjeksiyonlu, 16 supaplı, üstten çift eksantrikli
Motor Hacmi :1.499 cc
Çap/Strok:82x71
Sıkıştırma Oranı :10.5
Motor Gücü :5600 d/d'de 68 kW (94 HP)
Max. Tork :3600 d/d'de 130 Nm
Vites Oranları :1-3.64 , 2-1.95, 3-1.36, 4-0.94, 5-0.78, geri-3.5
Son Dişli :3.9
Frenler :önde hava kanallı disk, arkada kampana
Bagaj :450 litre
Boyut :4265 / 1680 / 1420
Ağırlık :1035 kg
Lastikler :175/65 R 14 - 185/60/ R14



TEST VERİLERİ
Hızlanma
0-50 km/s :3.9 sn
0-100 km/s :11.8 sn
0-130 km/s :18.1 sn

Esneklik (60-100 km/s)
4. Viteste :13.7 sn
5. Viteste :18.5 sn
Max. Hız185 km/s

Dönme Çapı :11 m

İç Gürültü
3.Vites 50 km/s :63 dB(A)
4.Vites 100 km/s :68 dB(A)
5.Vites 130 km/s :72 dB(A)

100 - 0 km/s ve süresi :52 m/4 sn

Test Tüketimi :7.2 lt/100km
Depo Kapasitesi :43 lt
Menzil :597 km

9 yorum:

Unknown dedi ki...

bende 2111 vega var ruhsatta 1.6 16v 100 hp yazıyor ama sızın verılerınızde böle bı secenek yok bu sorunun cevabını vere bılırmısınız bıde ben arabadan cok memnunum ve cok sevıyorum araba 2000 model ama hala onu bmv gıbı severım yanı nasıl dıyım bı şahınden cookcook ıyı bence bana katılanlar benımle konuşa bılırmı

Unknown dedi ki...

1999 vega aldım.3 ay oldu benzinlidir lpg düşünüyorum ama kimse tavsiye etmiyo.arabada konfor yok ama yola gidişi bir başka tiken gibi atik 19 europa vardı bundan önce çok yakıyodu malum benzin fiyatları hayli yüksek ülkemizde lpg ile bile bana göre fazla yakıyordu.lada vega kullananları araştırdım doğruluk payı nekadar gerçeği yansıtır orası tartışılır lpg daha az yakar diye düşünüyordum ama sıkıntı oluyor deniliyor buna istinaden bilgisi emin yerlerden olursa iyi olurbenzine devammı yoksa lpg ye geçelimmi ünye den murat

mehmet bülent dedi ki...

gaz taktır ben taktırdım km de 20krş yakıyor

Unknown dedi ki...

teşekkürler çok faydalı paylaşım bunlar

Çelik Kapı şilte

Unknown dedi ki...

Hangi marka takılı sizde ve kaç motor kaç valf arabaniz

Unknown dedi ki...

Lpg takabilirsin ama iyi gaz kullanman lazım opet ten al ömür boyu kullan hiç bir şey olmaz ben kullanıyorum araç şaha kalkıyor resmen öbür gazlar motor öksürme yapıyor arıza çıkartıyor

Unknown dedi ki...

Lafa vega 15 motor 16 salt lpg yaptıracam ama hangi marka uyumlu olur ladaya

Unknown dedi ki...

Arkadaşlar ben uzun yıllar kullanma amaçlı aile arabası olarak uygun bir araç bakıyorum lada vega sport tavsiye edermisiniz özellikle elektrik aksamı çok sıkıntılı diyenler var 2005 model üzeri 100 binkm altı vega lar var sizce almalımıyım bütçe sınırlı broadway ve tipo kıyasla



Unknown dedi ki...

Lada vega 1.5 16valve 2005 model 151bin
Hasarkaydi da 4000tl kaydı var sizce uygunmu alınmalimi lada vegacilardan bilgi istiyorum saygılarımla iyi aksamlar