1 Ekim 2007 Pazartesi

Lada 2110 vega 8v teknik özellikler

Genel Bilgiler
Türkiye'de 90'lı yılların başında Samara modeliyle en çok satılan ithal otomobil olan, ancak Gümrük Birliği sonrasında satışları düşen ve 1998 temmuzundan itibaren ithalatı tamamen duran Lada, yeniden piyasada. Lada'nın 1995 yılından beri çeşitli fuarlarda sergilediği ve 1997 yılında satışa sunduğu 2110 modeli Vega adıyla ithal edilmeye başlandı. Rusya ve Avrupa'da 1.5 litre 78 HP 1.5 litre 94 HP, 2.0 litre 150 HP, 2.0 litre 240 HP ve 2.6 litre 190 HP'lik (Wankel) motor seçenekleri bulunan Lada Vega, Türkiye'ye sadece sedan karoser ve 1.5 litre 78 HP'lik motorla ithal ediliyor.
Karoser, iç mekan
Lada Vega, 4265 mm uzunluğunda kompakt sınıfta bir sedan. 2492 mm'lik dingil mesafesi Samara'dan yaklaşık 30 mm daha uzun olan Vega yeni bir platform üzerine kurulmuş. Samara'ya göre daha modern bir tasarıma sahip olan Vega yine de henüz tamamlanmamış bir prototip gibi duruyor. Vega'nın iç mekanında ilk anda ucuz plastik ve özensiz işçilik dikkati çekiyor. Yumuşak dolgulu koltuklar yeterli oturma alanı sunuyor. Ancak uzun yolculuklarda bel ağrılarına hazırlıklı olmak gerekiyor. Vega'nın 450 litrelik bagajı birçok rakibinden büyük.
Motor, performans
Vega'daki 1.5 litrelik çok noktadan enjeksiyonlu, üstten tek egsantrikli, 8 supaplı motor VAZ-2111 koduyla üretiliyor. Samara'da da kullanılan bu motor eski karbüratörlü motorun enjeksiyon sistemi adapte edilmiş versiyonu. 1499 cc hacmindeki motor 4800 d/d'de 78 HP güç, 3000 d/d'de 118 Nm, maksimum tork üretiyor. Eski tasarım bir motor olmasına karşın devirlenmekte çok zorlanmayan motor gürültülü ve dengesiz çalışıyor. Püskürtme sistemine rağmen bazen rölanti dengesizliği yaşanıyor. Vega, hızlanma testlerindeki 13 saniyelik 0-100 km/s hızlanma süresi biraz uzun. Test koşularında 100 km'de 9.0 litre kurşunsuz benzin tüketen Vega 43 litrelik deposuyla 477 km yol alabiliyor.
Yürüyen aksam, kullanım
Hidrolik destekten yoksun direksiyon sistemi manevralarda çok ağır kalıyor. Vega'nın, Samara'nın aksine konfor ağırlıklı süspansiyo nu darbeleri iyi emiyor. Yumuşak dolgulu koltuklar da konfora yardımcı oluyor. Ancak yumuşak karakterli süspansiyon kasislerden geçerken otomobilin yaylanmasına ve virajlarda yatmasına sebep oluyor. Virajlarda arkadan kayma eğilimi gösteren Vega, ayak gaz pedalından çekildiğinde bu isteğini güçlü bir şekilde sergiliyor. Ancak normal kullanımda Vega virajlarda sorun yaratmıyor. Vega'nın özellikle şehir içinde oldukça konforlu seyahat imkanı verdiğini söylemeliyiz. Vega'nın fren sistemi biraz hissiz ve ani frenlerde ilk anda kilitlenme eğilim gösteriyor. 100 km/s hızda giderken 51 metrede duran otomobilin bu değeri uzun ve güvensiz.
Ancak araçta bulunan fren sistemi yüksek hızlarda dengeli fren yapabilme yeteneğine sahip. Çapraz fren olarak adlandıralan bu sistemde arka tekerleklerdeki fren gücü aracın yük durumuna göre limitör tarafından mekanik olarak ayarlanıyor.

Teknik özellikler


FABRİKA VERİLERİ
Motor :Önde enlemesine yerleştirilmiş, 4 silindir, çok nokta enjeksiyon, üstten tek egzantrik, 8 supap
Motor Hacmi :1.499 cc
Çap/Strok:82x71
Sıkıştırma Oranı :9.1
Motor Gücü :4800 d/d'de 56 kW (78 HP/DIN)
Max. Tork :2700 d/d'de 118 Nm
Vites Oranları :1-3.64, 2-1.95, 3-1.113 , 4-0.94, 5-0.78 geri-0.7
Son Dişli :4.13 :1
Frenler :Önde disk, arkada kampana
Bagaj :450 litre
Boyut :4265/1680/1420
Ağırlık :1020 kg
Lastikler :175/70 R 13 - 175/65 R14 - 185/60 R14


TEST VERİLERİ
Hızlanma
0-50 km/s :4.1 sn
0-100 km/s :13.0 sn
0-130 km/s :21.7 sn

Esneklik (60-100 km/s)
4. Viteste :14.4 sn
5. Viteste :18.5 sn

Max. Hız167 km/s

Dönme Çapı :11 m

İç Gürültü
3.Vites 50 km/s :- dB(A)
4.Vites 100 km/s :68 dB(A)
5.Vites 130 km/s :73 dB(A)
100 - 0 km/s ve süresi :51m/4 sn

Test Tüketimi :9.0 lt/100km (rodajı tamamlanmamış motor)
Depo Kapasitesi :43 lt
Menzil :477 km

Hiç yorum yok: