1 Ekim 2007 Pazartesi

Lada samara teknik özellikler

SAMARA

Ülkemizde beş yıl ardarda "Türkiye'nin En Çok Satılan İthal Otomobili" olan Lada Samara'nın ülkemize ithali 1997 yılında yeni emisyon normlarına uymadığı gerekçesiyle durdurulmuştu. Fakat 1999 yılında motorunda yapılan küçük yeniliklerden sonra yeniden ithal edilmeye başlandı. Lada Samara'nın önceden ülkemize 1.5 litrelik Hatchback 5kapı ve Sedan karoserili modellerinin yanısıra, Hatchback 3Kapı modelide ithal ediliyordu ancak bu model artık ithal edilmiyor.

TASARIM

Ön sinyaller fardan bağımsız ve turuncu renge boyanmış. Yanlarda bulunan siyah plastik koruma çıtaları ve ayna da, siyaha boyanmış B sütunuyla uyum sağlıyor. Arka kapıyla C sütunu arasında bulunan küçük kelebek cam hem otomobilin içini ferah kılıyor hemde görüşü iyileştiriyor. Bagaj kapağı düz açılıyor. Lada Samara'nın kokpiti sade bir tasarıma sahip. Direksiyon simidi iki kollu. 1999 yılından sonra getirilen modellerin gösterge panelinde devir göstergesi bulunuyor fakat daha önceki modellerde onun yerinde akü voltaj ve anlık yakıt tüketimini gösteren econ göstergesi bulunuyor. Lada Samara'nın kokpitinde göze batan bir ergonomik sorun yok. Koltukları vücudu iyi sarıyor. Arka koltukta diz ve baş mesafesi iyi. Koltuk tek parça olarak yatırılabiliyor ve bu sayede 272 litre olan bagaj hacmi 604 litreye kadar genişleyebiliyor.

MOTOR VE PERFORMANS

Samara'nın 1999 yılından bu yana ithal edilen modellerindeki motorlarda bir takım teknolojik farklılıklar bulunuyor. Yeni modellerde eskiden de kullanılan VAZ-2110 kodlu 1499cc'lik motorun karbüratör sistemi sökülmüş ve yerine enjeksiyon sistemi monte edilmiş. Ayrıca egsoz sistemine de katalizör eklenmiş. Samara'da kullanılan motor üstten tek egzantrikli ve 8 subaplı. Motor, sağlamlığıyla kendini ispatlamış durumda. Motor, fabrika verilerine göre 4800 d/d'da 78HP(DIN) beygir güç üretiyor ve torkuysa, 3000 d/d'da 118NM olarak belirtilmiş. Tüm Samara modellerinde aynı şanzuman kullanılıyor. Geri vites 1. vitesin yanında bulunuyor. Samara'nın yakıt tüketimi fabrika tarafından şehiriçinde 8.9lt./100km. şehirdışında 5.2lt./100km. ve ortalama 7.6lt./100km. olarak verilmiş.

SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ

Samara'nın direksiyon sistemi mekanik ve bu yüzden park anında zorluk yaşatıyor. Fakat sürat arttıkça bu sorun ortadan kalkıyor ve avantaja dönüşüyor. Lada Samara'nın yol tutuşu çok iyi. Yol tutuşunun başarısını sert süspansiyon ve teknolojik süspansiyon sistemi sayesinde kazanıyor. Özellikle virajlarda sert olan süspansiyon sayesinde, otomobil çizgisini koruyor ve yana yatma eğilimi göstermiyor. Çok zorlandığında önden kaysada kolay bir şekilde kontrol ediliyor. Lada Samara'nın fren mesafesi orjinal lastikleriyle uzun olarak görülebilir. Fakat lastikler daha kaliteli olanlarla değiştirildiğinde fren mesafesi normal mesafelere düşüyor.

TEKNİK ÖZELLİKLER

Motor vegadaki 1.5 8v motor ile aynı teknik özelliklere sahiptir
0-100 km/h : 14 sn
Max hız: 156 km/h
100-0: 52 metre

Yakıt tüketimi;
ş. içi: 9,8 lire/100km
ş. dışı: 6 litre/100 km
Karışık kullanım: 7,5 litre/100 km

Lastikler:165/70/ R13 - 175/70/ R13 - 175/70/ R14

16 yorum:

temurlenk10 dedi ki...

arkadaş verdiğin bilgilere teşekkürler bende enjeksiyonlu 2000 samara sahibiyim herşeyinden memnunum ama hararet göstergem devamlı arızalanıyor kalıcı çözüm bulamadım sağlam az yakan bir araç ama elektrik sistemi zayıf ve anlayan usta bulunmuyor servislerde çok bilgili değil

kadir dedi ki...

arkadaşlar bende 1994 samara sahibiyim herşeyinden memnunum ama araç virajlarda çok yatıyor beni çok korkutuyor

muhammet çapaş dedi ki...

1993 model lada samaram var süper araba tekrar üretilsin

emo dedi ki...

2004 model lada samaram var çok hızlı müthiş bir araba kötülüyen döllerin amına goyyim

emo dedi ki...

lada arabam var bunu bir sözle anlatıyorum aşıksan vursaza şöfersen basgaza bendeniz aşık samsunlu

hasman dedi ki...

bende 2004 ü var daha önce brodvayim vardı araba kütük gibiydi lada çok şahane debriyajı direksiyonu yağ gibi keşke sıfırı olsaydı bunların

falcohikmet dedi ki...

2003 model enjeksiyonlu lada samaram var.Antalyada Servislerde fazla birşey bilmiyor deneme yanılma yolu ile tamir etmeye çalışıyorlar, bu gidişle arabayı komple değiştirtmelerinden korkuyorum.Bu araçlar beyinli olduğu için fazlada birşey yapılamıyor.Bence beyinsiz olanlar karbüratörlüler daha kullanışlı ve arıza yapmıyor, zaten kasa herşey aynı beyinli olması avantaj değil eziyetten başka birşey değil.Aracım bir kasise girdiğinde yada giderken silkeleniyor ve birden stop ediyor bir dahada çalışmıyor.Elektriksel bir problem var marş basıyor ama araba çalışmıyor.Problemi bulamıyorlar, bence bu araçlarda darbe sensörü var o arızalı olduğunda böyle bir elektrik kesintisine sebep olup arabayı stop ettirirmi.Araba stop edince başka araçla çeki halatı bağlayarak cekerek arabayı vurdurduğumuzda uzun bir müddet gittikten sonra araba çalışıyor ve normale dönüyor.sorun neden kaynaklanmış olabilir.bu stop olayı ya bir kasise girdiğinde yada araba tekleyip silkelendiğinde yapıyor.Darbe sensöründen kaynaklanmış olma ihtimali nedir yada arızaya sebep olan durum nedir.bilgilendirirseniz sevinirim.saygılarımla...Hikmet İSKENDER email: falcohikmet@hotmail.com

seymen dedi ki...

harıka otesı bır araç bıraz sorunları olabılır ama ıyı bır araba yer ucagı valla

muhammed yılmaz dedi ki...

bende 1993 model samara var ben ilk almadan önce sadece yakıtını araştırdım ve hala türkiyede en az yakan araba olduğu için aldım 2004de ve hala aynı arabaya kullanıyorum ve çok memnunum 1lt lpg ile 14 km yol yapıyorum fazla sürat yapmayı sevmediğim için en fazla 100 yaparım sanırım bu yüzden frenleri ve amortisörlerini komple değiştittirdim süratide güzel viraja girişide güzel süper ötesi bir araba kısacası bilen bilir ladayı. herkese kazasız belasız binmek nasip etsin.

presnsesim dedi ki...

bende 2001 samara var benzinli 1 lt 15 km yol yapıyo ogün çevre yolunda denedim 180 ni gördü hatta video çektim tofaş halt yemiş samaranın yanında çok dayanıklı bir araba
renault clio benzinliyle yarıştım 20 m farkla aldım

ÖZKAN ÖZKOL dedi ki...

55 km ile 20 tl gidi yo napmaliyim 93 lada samara

ÖZKAN ÖZKOL dedi ki...

20 tl gazla 55 km gidiyor arkadaslar napmaliyim ayarlattim makinada gazi hersey tamam karburatoru temizlettim buji kablolari daha napiyim ??

Yusuf Hardal dedi ki...

gaz regülatörünü değiştir

Yusuf Hardal dedi ki...

gaz regülatörünü değiştir

Yusuf YUCETURK dedi ki...

hava filtresini kesinlikle tofaş almayın uyumlu değil ladaların hava filtresi 61mm buda az yakıt demek

Yusuf YUCETURK dedi ki...

100 km 20 tl den az bir yakıtla gidersiniz