30 Mart 2008 Pazar

Yağlama sistemi

Basınçlı yağlama ile ile krank mili, kam mili ve diğer bütün yardımcı miller yağlanır. Silindir ve subap tertibatıçarpma yağlamalıdır. Dişli tipi yağ pompası, motorun ön kısmında olup, emniyet sübabı yağ pompa kapağı üzeinde yer almaktadır. Kolayca sökülebilen yağ filitresi elemanı özel bir kartondan yapılmıştır...

Bulunulan bölgenin mevsim özelliklerine göre yağ seçimi yapılmalıdır...Kesinlikle samaranın motor yağı şudur" diye bir şey söz konusu değildir...hava sıcaklığının 0 ın altına nadiren düştüğü bölgelerde 20w50, -10 akadar düştüğü bölgelerde 15w40, daha da soğuk bölgeler için 10w 40 kullanılabilir. Motor yağını her 5000 km de bir değiştiriniz. Ayrıca yağın kimyasal yapısı gereği yağ arava konduktan yaklaşık 6 ay sonra yağ oksijenle kimyasal tepkimeye girmeye başlar. 18 ay sonra da araç için artık kullanılması sakıncalı hale gelir. Bu yüzden yağı en geç 18 ayda bir muhakkak değiştirmek ve sentetik yağ ile mineral yağları asla birbirine karıştırmamak gerekir. Açık yağ kullanılmamalıdır.Her 500 km de yağ seviyesi kontrol edilmeli, gerekirse aynı yağdan ilave edilmelidir. Yağ çubuğunda yağ seviyesi "MİN" ile "MAX" arasında olmalıdır. Motor yağı motor sıcakken değiştirilmelidir.

Hiç yorum yok: